Maktab o‘quvchilari orasida sog‘lom turmush tarzini shakllantirishning pedagogik-psixologik asoslari
Keywords:
sog‘lom turmush tarzi, maktab o‘quvchilari, psixologik salomatlik, jismoniy faollik, gigiyena, pedagogik model, sog‘lom ovqatlanish, zararli odatlar, motivatsiya, sog‘lomlashtiruvchi ta’limAbstract
Ushbu maqolada maktab o‘quvchilari orasida sog‘lom turmush tarzini shakllantirishning nazariy, metodik va amaliy asoslari yoritilgan. Sog‘lom turmush tarzi tushunchasining mazmuni, uning tarkibiy qismlari va yoshga xos psixofiziologik xususiyatlarga mos holda ta’lim jarayoniga integratsiyalash imkoniyatlari ilmiy asosda tahlil qilingan. Tadqiqotda empirik kuzatuvlar, so‘rovnomalar, psixologik testlar va statistik tahlil usullari asosida sog‘lom turmush tarzini rivojlantirishga doir innovatsion pedagogik yondashuvlar ishlab chiqilgan. Eksperimental sinovlar orqali sog‘lom ovqatlanish, jismoniy faollik, gigiyena, stressga qarshi kurashish, ruhiy barqarorlik va zararli odatlardan voz kechish kabi omillarni o‘quvchilar hayot tarziga barqaror singdirish mexanizmlari aniqlangan. Maqolada ilgari surilgan tavsiyalar umumiy o‘rta ta’lim tizimi, ota-onalar, sog‘liqni saqlash tashkilotlari va keng jamoatchilik uchun amaliy ahamiyatga ega bo‘lib, sog‘lom avlodni shakllantirishda muhim o‘rin tutadi.
References
Muminova, N., Qodirova, G., Tillaboyeva, F., Abdullayeva, N., & Turaxodjayeva, M. (2025). RUS TILI DARSLARINI TASHKIL ETISHDAGI MUAMMO VA KAMCHILIKLAR: SAMARALI TIL O ‘RGATISH YO ‘LIDAGI TO ‘SIQLARNI BARTARAF ETISH. Empowerment of youth intellectual success (EYIS), 2(3), 17-20.
Muminova, N., Qodirova, G., Tillaboyeva, F., Abdullayeva, N., & Turaxodjayeva, M. (2025). INGLIZ TILI DARSLARINI O ‘QITISHDA INTERFAOL USULLARNING SAMARADORLIGI. Empowerment of youth intellectual success (EYIS), 2(3), 8-11.

