Gigiyena fanlarini o‘qitishda GIS texnologiyalarining qo‘llanishi
Keywords:
Gigiyena, GIS texnologiyalari, fazoviy tahlil, sanitariya xaritalari, sog‘liq monitoringi, pedagogik metodika, interaktiv ta’lim, raqamli sog‘liq, o‘quv samaradorligi, tibbiy ta’lim.Abstract
Maqolada gigiyena fanlarini zamonaviy geografik axborot tizimlari (GIS) asosida o‘qitishning ilmiy-metodik asoslari, pedagogik samaradorligi va amaliy imkoniyatlari chuqur tahlil qilinadi. GIS texnologiyalarining fazoviy tahlil, real vaqt rejimidagi monitoring, interaktiv xaritalar va statistik model yaratish imkoniyatlari orqali gigiyena fanlarini o‘rgatishda analitik va vizual yondashuvlarni shakllantirishga xizmat qilishi ilmiy asoslab berilgan. Tadqiqotda respublika oliy tibbiy ta’lim muassasalarida o‘tkazilgan tajriba-sinov ishlari natijalari, talabalar bilim va ko‘nikmalaridagi o‘zgarishlar, GIS asosidagi topshiriqlarning didaktik samaradorligi statistik tahlil orqali ochib berilgan. Shuningdek, maqolada xalqaro tajribalar, xorijiy ta’lim tizimlarida GISdan foydalanish holatlari va ularning milliy gigiyena ta’limi tizimiga integratsiyalash imkoniyatlari muhokama qilinadi. Maqola yakunida GIS texnologiyalarini gigiyena fanlariga tatbiq etish bo‘yicha aniq ilmiy takliflar ishlab chiqilgan hamda ularning sog‘liqni saqlash tizimi uchun strategik ahamiyati yoritilgan.
References
Muminova, N., Qodirova, G., Tillaboyeva, F., Abdullayeva, N., & Turaxodjayeva, M. (2025). RUS TILI DARSLARINI TASHKIL ETISHDAGI MUAMMO VA KAMCHILIKLAR: SAMARALI TIL O ‘RGATISH YO ‘LIDAGI TO ‘SIQLARNI BARTARAF ETISH. Empowerment of youth intellectual success (EYIS), 2(3), 17-20.
Muminova, N., Qodirova, G., Tillaboyeva, F., Abdullayeva, N., & Turaxodjayeva, M. (2025). INGLIZ TILI DARSLARINI O ‘QITISHDA INTERFAOL USULLARNING SAMARADORLIGI. Empowerment of youth intellectual success (EYIS), 2(3), 8-11.